Saturday, April 4, 2015

Bagaimana saya mengenali L'arome

BismillahiRahmannirRahim......

Bagaimana saya mengenali Larome Serum?

Pada 3 November 2014 saya telah menjalani pembedahan caesarian untuk anak kedua saya kerana masalah tumpah darah dan uri di bawah. Ini berbeza dengan anak ke dua saya yang dilahirkan secara normal.

Macam biasa, seminggu pertama, pergerakan agak terbatas dan masalah perut juga seperti mana-mana orang yang baru melahirkan... terburai! Bezanya bila menjalani caesarian ialah saya tak boleh berbengkung awal, cuba juga tapi terus bengkak petangnya.. 

Masalah yang lain daripada kelahiran normal ialah wujud gelebeh bawah perut seperti gelendung a.k.a seperti leher ayam belanda! 
Jangan gelak-gelak... ini kisah benar untuk orang yang menjalani pembedahan selepas melahirkan. Masalahnya menghantui!

Saya pun mulalah surf bagaimana untuk menghilangkannya selepas hampir masuk 30 hari. Gelabah weh... dah nak habis pantang tapi perut macam tu. Ayo... malulah kalau suami kita perasan. Itupun habis sorok dah agar dia tak nampak. 

Of couse la sebagai isteri kita nak nampak sempurna di pandangan mata suami kita. Tak gitu? 

Pertama sekali yang saya jumpa ialah Mesolipo iaitu suntikan mencairkan lemak. Wa... menarik sangat ni!  Maklumla, sebelum pregnant saya dah naik berat badan sehingga mencecah 72kg. Kemudian pregnant, naik 14kg menjadikannya 86kg! 

Surf punya surf, punya surf.... hambek ko! 1 suntikan RM450. Kita ni belum tahu berapa kali nak kena suntik. Programnya pula antara RM2300 ke RM4000 tawaran promosi. Erkkk.... banyak juga nak invest ni...

ketensionan masuk slimming centre 5 tahun lepas sehingga melabur sebanyak Rm9,998 masih belum reda. Takat hilang 3kg..... huh! Tension nak citer. Tu next session plak.

Akhirnya saya memilih short cut berani mati, call agen sah untuk beli larome Serum. Mula tu ramai gak offer harga macam giler-giler tapi saya takut akan ketulenan dan kewibawaan penjual. Beli dengan agen sah, siap ada keahlian. Manalah tau kalau nak repeat order.

Berbanding semua harga di atas, saya cuma perlu melabur RM350 untuk 4 botol serum. Tak payah pergi slimming centre, tenyeh je sendiri! Alhamdulillah 8hb Disember 2014, sah saya menjadi ahli bob2e!

Farryna Abu
019 2000 647



No comments:

Post a Comment